• OpdrachtgeverGemeente Nieuwegein
  • Periode2017 - 2018
  • Bijdrage Bureau BuhrsPositionering en branding
  • SpecialismeCitymarketing

Nieuwegein citymarketing

Nieuwegein is als groeikern in de regio Utrecht uitgegroeid tot een middelgrote gemeente. De gemeente vindt het van belang om de merkiden­ti­teit van de stad te versterken met een gedegen aanpak van de ci­ty­mar­ke­ting. Bureau Buhrs is gevraagd om de po­si­ti­o­ne­ring, merkwaarden en kern­pro­po­si­tie te formuleren. Vervolgens werd een uit­voe­rings­plan gemaakt voor het realiseren van de ci­ty­mar­ke­ting. Duidelijk kwam naar voren dat Nieuwegein comfortabel en ‘gewoon’ is, maar ook de ambitie heeft om meer gastvrij en ‘gezelliger’ te worden. De uitstekende ligging van Nieuwegein is een belangrijk punt in de be­wijs­voe­ring van de po­si­ti­o­ne­ring. Het resultaat van het traject is vertaald naar een mid­de­len­plan en naar een voorstel over de organisatie van de ci­ty­mar­ke­ting.